Pricing Table Particle

Quickly drive clicks-and-mortar catalysts for change
  • Basic
  • Standard Compliant Channels
  • $50
  • Completely synergize resource taxing relationships via premier market
  • 1 GB of space
  • Support at $25/hour
  • Sign Up
  • Premium
  • Standard Compliant Channels
  • $100
  • Completely synergize resource taxing relationships via premier market
  • 10 GB of space
  • Support at $15/hour
  • Sign Up
  • Platinum
  • Standard Compliant Channels
  • $250
  • Completely synergize resource taxing relationships via premier market
  • 30 GB of space
  • Support at $5/hour
  • Sign Up
KOPERNIK
JEST SZKOŁĄ W KTÓREJ KŁADZIE SIĘ NACISK NA ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ UCZNIÓW. KSZTAŁCIMY POSTAWĘ SOLIDARNOŚCI SPOŁECZNEJ. JESTEŚMY OTWARCI NA POMYSŁY I SAMORZĄDNOŚĆ NASZYCH UCZNIÓW.
SZKOLENIA I CERTYFIKATY
W KLASACH ODBYWAJĄ SIĘ DODATKOWE ZAJĘCIA TEORETYCZNE I PRAKTYCZNE Z ZAKRESU FUNKCJONOWANIA SŁUŻB MUNDUROWYCH DLA KLAS TECHNIKALNYCH
"EUROPA KSZTAŁCI ZAWODOWO"
W RAMACH PROJEKTU UCZNIOWIE ZESPOŁU SZKÓŁ NR 3 IM. MIKOŁAJA KOPERNIKA W WIELUNIU ODBYWAJĄ PRAKTYKI ZAWODOWE, PRZEWIDZIANE PROGRAMEM NAUCZANIA, W INSTYTUCJACH I PRZEDSIĘBIORSTWACH POZA GRANICAMI POLSKI.

Akcje

  • Krwiodawstwo

    Krew honorowo oddajemy w Koperniku od 2003 roku. Akcje krwiodawstwa prowadzimy we współpracy z PCK, Regionalnym Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa Read More
  • 1

 

POSTĘPOWANIE REKRUTACYJNE

w Zespole Szkół nr 3 im. Mikołaja Kopernika w Wieluniu

TECHNIKUM  BRANŻOWA SZKOŁA I STOPNIA

dla absolwentów gimnazjów i szkół podstawowych

 

Od dnia 13 maja 2019 r. do dnia 25 czerwca 2019 r. 

Składanie wniosku o przyjecie do szkoły ponadgimnazjalnej (szkoła pierwszego wyboru).

 

Od dnia 21 czerwca 2019 r. do dnia 25 czerwca 2019 r. 

Uzupełnienie wniosku o przyjęcie do szkoły ponadgimnazjalnej o kopię świadectwa ukończenia gimnazjum lub szkoły podstawowej oraz zaświadczenie o wynikach egzaminu gimnazjalnego lub egzaminu ósmoklasisty (szkoła pierwszego wyboru).

 

16 lipca 2019 r. (do godziny 12:00)

Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną wstępnej listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych w postępowaniu rekrutacyjnym.

 

16-17 lipca 2019 r.

Wstępne badania lekarskie.

Od 16 lipca 2019 r. (godzina 12:00) do 24 lipca 2019 r. (godzina 12:00)

Potwierdzenie woli przyjęcia do szkoły ponadgimnazjalnej w postaci przedłożenia:

oryginału świadectwa ukończenia gimnazjum lub szkoły podstawowej,

oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego lub egzaminu ósmoklasisty,

zaświadczenia o praktycznej nauce zawodu (dotyczy branżowej szkoły I stopnia),

karta zdrowia i karta szczepień, dwie fotografie (podpisane na odwrocie).

 


25 lipca 2019 r. (do godziny 12:00)

Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych w

postępowaniu rekrutacyjnym.

 


    
                                                               *********************************************************************
                                                                                            Regulamin pracy

 

Szkolnej Komisji Rekrutacyjnej

 

Zespołu Szkół nr 3

 

im. Mikołaja Kopernika

 

w Wieluniu

 

na rok szkolny 2019/2020

 

dla     gimnazjum

 

 

Wieluń, 2019 r.

 

Podstawa prawna

 

Regulamin został opracowany w oparciu o:

 

1.      Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 marca 2017 r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego na lata szkolne 2017/2018–2019/2020 do trzyletniego liceum ogólnokształcącego, czteroletniego technikum i branżowej szkoły I stopnia, dla kandydatów będących absolwentami dotychczasowego gimnazjum.

 

2.      Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 26 sierpnia 2014 r. w sprawie badań lekarskich kandydatów do szkół ponadgimnazjalnych lub wyższych i na kwalifikacyjne kursy zawodowe, uczniów tych szkół, studentów, słuchaczy kwalifikacyjnych kursów zawodowych oraz uczestników studiów doktoranckich (Dz. U. 2014 , poz. 1144).

 

3.      Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 5 grudnia 2002 r. w sprawie przypadków, w których wyjątkowo jest dopuszczalne zatrudnianie młodocianych, którzy nie ukończyli gimnazjum, osób niemających 16 lat, które ukończyły gimnazjum, oraz osób niemających 16 lat, które nie ukończyły gimnazjum.

 

4.      Statut Zespołu Szkół nr 3, im. M. Kopernika w Wieluniu.

 

5.      Statut Branżowej Szkoły I Stopnia z klasami Zasadniczej Szkoły Zawodowej.

 

6.       Zarządzenie Nr 41/2019 Łódzkiego Kuratora Oświaty z dnia 31 stycznia 2019 r.  w sprawie ustalenia terminów przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego, postępowania uzupełniającego, a także składania dokumentów na rok szkolny 2019/20 do klas I publicznych szkół ponadgimnazjalnych, klas I szkół ponadpodstawowych – trzyletniej szkoły branżowej    I stopnia, na semestr pierwszy klas I szkół policealnych oraz szkół dla dorosłych, w województwie łódzkim.

 

7.      Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 59).

 

8.      Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2016 r. poz. 1943, ze zm.)

 

 

Rozdział I

 

Postanowienia ogólne

 

§ 1.

  

1.      Regulamin, zwany dalej „Regulaminem”, określa tryb działania Komisji Rekrutacyjnej oraz zakres uprawnień i obowiązków członków komisji w postępowaniu rekrutacyjnym do Zespołu Szkół nr 3, im. Mikołaja Kopernika w Wieluniu.

 

2.      Postanowienia Regulaminu obowiązują członków Komisji Rekrutacyjnej, powołanej zarządzeniem dyrektora.

 

3.       Informacje o dokumentach wymaganych przy wnioskowaniu o przyjęcie do szkoły, dostępne są na stronie internetowej szkoły: www.kopernik.wielun.pl lub w sekretariacie szkoły.

 

4.      Komisja rekrutacyjna prowadzi rekrutację na wolne miejsca w szkole.

 

5.  Zasady postępowania rekrutacyjnego oraz tryb pracy komisji, określony w regulaminie dotyczą także postępowania uzupełniającego tj. postępowania po przeprowadzonym postępowaniu rekrutacyjnym w przypadku, gdy placówka dysponuje wolnymi miejscami.

 

6.      Komisja rekrutacyjna nie prowadzi postępowania w przypadku przyjęć do szkoły w trakcie roku szkolnego.

  

§ 2.

 

1.      Członków Komisji Rekrutacyjnej powołuje zarządzeniem Dyrektor szkoły.

 

2.       Dyrektor szkoły wyznacza przewodniczącego komisji.

  3.      W skład komisji wchodzą:

 

1) Beata Korytna - przewodniczący

 

2) Maria Mikoda

 

3) Iwona Urbanek

 

4) Mariusz Wróbel

 

  

4.      Członkowie komisji są zobowiązani do podpisania oświadczenia o ochronie danych osobowych kandydatów i rodziców/opiekunów kandydatów udostępnianych w procesie rekrutacji (Załącznik nr 1).

  

Rozdział II

 

Tryb odbywania posiedzeń

  

§ 1.

 

 

 

1.      Posiedzenia Komisji Rekrutacyjnej odbywają się w terminie rekrutacji, podawanym   w każdym roku szkolnym do publicznej wiadomości.

 

2.      Przewodniczący komisji jest uprawniony do zwoływania posiedzeń w trybie nadzwyczajnym.

 

3.      Posiedzenie Komisji Rekrutacyjnej zwołuje, prowadzi i nadzoruje Przewodniczący Komisji.

 

4.      Udział w posiedzeniach komisji jest obowiązkowy dla wszystkich jej członków.

 

5.      Komisja Rekrutacyjna rozstrzyga o przyjęciu lub odmowie przyjęcia do szkoły, przy udziale co najmniej 2/3 składu komisji.

 

6.      Członkowie komisji mają prawo do wglądu do wszystkich dokumentów związanych  z pracą  komisji tj. do złożonych wniosków rekrutacyjnych wraz z załącznikami.

 

7.      Posiedzenia komisji są protokołowane. Protokół z posiedzenia zawiera: datę, skład osobowy, ustalenia komisji. Protokół podpisywany jest przez przewodniczącego i członków.

 

8.      Obsługę administracyjno-biurową komisji prowadzi sekretariat szkoły.

  

 

Rozdział III

 

Zadania i uprawnienia Komisji Rekrutacyjnej

  

§ 1.

   

1.      Do zadań Komisji Rekrutacyjnej należy w szczególności:

  

1)      dokonanie merytorycznej oceny wniosków rekrutacyjnych wraz z załącznikami;

 

  

Wykaz wymaganych dokumentów:

 

 

I.                   Technikum

 

-        podanie o przyjęcie do szkoły,

 

-        świadectwo ukończenia gimnazjum,

 

-        zaświadczenie o wyniku egzaminu gimnazjalnego,

 

-        karta zdrowia i karta szczepień,

 

-        zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia kształcenia w  określonym zawodzie
(uczniowie przyjęci do klas pierwszych pobierają skierowanie na badania w sekretariacie szkoły),

 

-        dwie fotografie (podpisane na odwrocie),

 

-        inne dokumenty posiadane przez kandydata, dotyczące procesu kształcenia.

  

 

II.                Branżowa szkoła I stopnia

 

 

-        podanie o przyjęcie do szkoły,

 

-        świadectwo ukończenia gimnazjum,

 

-        zaświadczenie o wyniku egzaminu gimnazjalnego,

 

-        karta zdrowia i karta szczepień,

 

-        zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia kształcenia w  określonym zawodzie (uczniowie przyjęci do klas pierwszych pobierają skierowanie na badania w sekretariacie szkoły),

 

-        pozytywna opinia poradni psychologiczno-pedagogicznej (w przypadku uczniów niemających 16 lat z dniem 1 września 2019 r. ),

 

-        dwie fotografie (podpisane na odwrocie),

 

-        inne dokumenty posiadane przez kandydata, dotyczące procesu kształcenia,

 

-        zawiadomienie o zawarciu umowy wstępnej z pracodawcą (druk do pobrania w sekretariacie szkoły).

 

  

2)      ustalenie wyników postępowania rekrutacyjnego;

 

3)      podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych  i niezakwalifikowanych do dalszego postępowania rekrutacyjnego, zgodnie z wymogami art. 20zc ust. 1, wywieszonej w widocznym miejscu w siedzibie placówki, zawierającej imiona i nazwiska kandydatów.

 

4)      podanie do publicznej wiadomości listy przyjętych i nieprzyjętych do szkoły, zgodnie z wymogami art. 20zc ust.4;

 

5)      w przypadku mniejszej liczby kandydatów na liście przyjętych podaje się liczbę wolnych miejsc;

 

6)      sporządzenie protokołu postępowania rekrutacyjnego;

 

7)      w przypadku wolnych miejsc w placówce, przeprowadzenie w terminie do końca sierpnia poprzedzającego rok szkolny, uzupełniającego postępowania rekrutacyjnego według tych samych zasad.

 

2.      Członkowie komisji rzetelnie i obiektywnie wykonują powierzone im czynności, kierując się wyłącznie przepisami prawa.

 

3.      Do obowiązków członków komisji należy w szczególności:

 

1) uczestniczenie we wszystkich posiedzeniach komisji;

 

2) czynny udział w pracach komisji,

 

3) wykonywanie poleceń Przewodniczącego,

 

4) zapoznanie się z przepisami regulującymi rekrutację do placówki,

 

5) ochrona danych osobowych kandydatów i rodziców/opiekunów kandydatów.

  

§ 2.

  

1. Do obowiązków Przewodniczącego Komisji Rekrutacyjnej należy w szczególności:

 

1)      zapoznanie członków komisji z regulacjami prawnymi naboru do szkoły;

 

2)      opracowanie harmonogramu posiedzeń komisji oraz porządku zebrań;

 

3)      zawiadomienie członków komisji o terminie i miejscu zebrań komisji;

 

4)      dostarczenie na posiedzenie komisji dokumentacji kandydatów do szkoły, w oparciu  o które komisja przeprowadzi postępowanie rekrutacyjne;

 

5)      przewodniczenie zebraniu komisji;

 

6)      zapewnienie obsługi administracyjnej – dostęp do dokumentów, przepisów; zaopatrzenie w sprzęt biurowy i papier;

 

7)      sprawdzenie treści protokołu oraz jego podpisanie;

 

8)      występowanie do rodziców/opiekunów prawnych lub prezydenta miasta o potwierdzenia składanych oświadczeń, w przypadku wątpliwości co do ich treści;

 

9)      sporządzenie sprawozdania z przebiegu prac komisji wraz z wnioskami do dalszej pracy.

  

 

Rozdział IV

  

Kryteria rekrutacji

  

§ 1.

   

1.      W technikum i branżowej szkole I stopnia punktowane są następujące przedmioty:

  

PRZEDMIOTY UWZGLĘDNIANE W REKRUTACJI

Typ Szkoły

Profil

Wymagane przedmioty

branżowa szkoła  I stopnia

We wszystkich zawodach

j. polski, matematyka, informatyka, edukacja dla bezpieczeństwa

technikum

Zawód: technik teleinformatyk

j. polski, matematyka, informatyka, edukacja dla bezpieczeństwa

Zawód: technik spedytor

j. polski, matematyka, informatyka, edukacja dla bezpieczeństwa

Zawód: technik handlowiec

j. polski, matematyka, informatyka, edukacja dla bezpieczeństwa

 

 

 

2.      Sposób przeliczania na punkty poszczególnych kryteriów określa Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 marca 2017 r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego na lata szkolne 2017/2018–2019/2020 do trzyletniego liceum ogólnokształcącego, czteroletniego technikum i branżowej szkoły I stopnia, dla kandydatów będących absolwentami dotychczasowego gimnazjum.

 

3.      W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego, na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego przyjmuje się kandydatów z problemami zdrowotnymi, ograniczającymi możliwości wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia, potwierdzonymi opinią publicznej poradni psychologiczno - pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej.

 

4.      W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego lub jeżeli po zakończeniu tego etapu szkoła nadal dysponuje wolnymi miejscami, na trzecim etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę łącznie kryteria:

 

a) wielodzietność rodziny kandydata,

 

b) niepełnosprawność kandydata,

 

c) niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata,

 

d) niepełnosprawność obojga rodziców kandydata,

 

e) niepełnosprawność rodzeństwa kandydata,

 

f) samotne wychowywanie kandydata w rodzinie,

 

g) objęcie kandydata pieczą zastępczą

 

Podane kryteria mają jednakową wartość. (1 pkt.).

 

 

 

 

 

 

 

§ 2.

 

 

 

1.      Warunkiem przyjęcia do Liceum Ogólnokształcącego dla dorosłych jest złożenie wymaganych dokumentów.

 

2.      W przypadku większej liczby kandydatów spełniających warunki niż liczba wolnych miejsc w szkole, na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę kryteria:

 

1) wielodzietność rodziny kandydata,

 

2) niepełnosprawność kandydata,

 

3) niepełnosprawność dziecka kandydata,

 

4) niepełnosprawność innej osoby bliskiej, nad którą kandydat sprawuje opiekę,

 

5) samotne wychowywanie dziecka przez kandydata.

 

Podane kryteria mają jednakową wartość ( 1 pkt.).

 

3.      W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego lub jeżeli po zakończeniu tego etapu szkoła nadal dysponuje wolnymi miejscami, na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego jest brana pod uwagę kolejność zgłoszeń.

 

4.      W przypadku małej liczby kandydatów (poniżej 30) szkoła zastrzega sobie prawo nie otwarcia danego oddziału.

 

 

 

Rozdział V

 

Porządek pracy Komisji Rekrutacyjnej

 

 

§ 1.

 

1.  Komisja Rekrutacyjnej pracuje według następującego porządku:

 

 

 

             Szkoły ponadgimnazjalne oraz ponadpodstawowe

 

1)      Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków i dokumentów oraz wystąpienie przez przewodniczącego komisji rekrutacyjnej o dokumenty potwierdzające spełnianie przez kandydatów warunków i kryteriów branych pod uwagę w procesie naboru - w postępowaniu rekrutacyjnym do dnia 28 czerwca 2019 r. oraz w postępowaniu uzupełniającym do dnia 5 sierpnia 2019 r.

 

2)      Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych - w postępowaniu rekrutacyjnym w dniu 16 lipca 2019 do godz. 12:00 oraz w postępowaniu uzupełniającym w dniu 21 sierpnia 2019 r. do godz. 12:00.

 

3)      Wydanie przez szkołę prowadzącą kształcenie zawodowe skierowania na badanie lekarskie kandydatowi z listy kandydatów zakwalifikowanych, który dokonał wyboru kształcenia w danym zawodzie w jednej szkole, w przypadku złożenia przez kandydata oświadczenia  o wyborze tej szkoły - w postępowaniu rekrutacyjnym od dnia 16 lipca 2019 do dnia 18 lipca 2019 do godz. 12:00. oraz w postępowaniu uzupełniającym w dniu 23 sierpnia 2019 r. do godz. 15:00.

 

4)      Potwierdzenie przez rodzica kandydata albo kandydata pełnoletniego woli przyjęcia do szkoły ponadgimnazjalnej w postaci przedłożenia oryginału świadectwa ukończenia gimnazjum                  i oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego, a w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe także zaświadczenia zawierającego orzeczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu - w postępowaniu rekrutacyjnym od dnia 16 lipca 2019 r. godz. 12:00 do dnia 24 lipca 2019 r. godz. 12:00 oraz w postępowaniu uzupełniającym od dnia 21 sierpnia 2019 r. godz. 12:00 do dnia 29 sierpnia 2019 r. godz. 15:00.

 

5)      Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych - w postępowaniu rekrutacyjnym w dniu 25 lipca 2019 r. do godz. 12:00 oraz w postępowaniu uzupełniającym w dniu 30 sierpnia 2019 r. do godz. 12:00.

 

2.    Po przeprowadzonym postępowaniu rekrutacyjnym Komisja Rekrutacyjna sporządza protokół.

 

3. Po zakończonym postępowaniu rekrutacyjnym komisja sporządza sprawozdanie z prac i przedstawia je dyrektorowi szkoły. Sprawozdanie powinno zawierać prócz danych statystycznych opis działań oraz wnioski do organizacji pracy komisji w kolejnym roku szkolnym.

 

 

 

Rozdział VI

 

Przepisy przejściowe i postanowienia końcowe

 

 

 

§ 1.

 

 

 

1.      Zmiany do Regulaminu wprowadzane są na zasadach obowiązujących przy jego wprowadzeniu.

 

2.      Regulamin obowiązują z dniem wydania zarządzenia dyrektora o jego wprowadzeniu.                                                      





                                                         *****************************************************************************

Regulamin pracy

Szkolnej Komisji Rekrutacyjnej

Zespołu Szkół nr 3

im. Mikołaja Kopernika

w Wieluniu

na rok szkolny 2019/2020

 Wieluń, 2019 r.

Podstawa prawna

Regulamin został opracowany w oparciu o:

1.      Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 16 marca 2017 r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół i placówek.

2.      Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 26 sierpnia 2014 r. w sprawie badań lekarskich kandydatów do szkół ponadgimnazjalnych lub wyższych i na kwalifikacyjne kursy zawodowe, uczniów tych szkół, studentów, słuchaczy kwalifikacyjnych kursów zawodowych oraz uczestników studiów doktoranckich (Dz. U. 2014 , poz. 1144).

3.      Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 5 grudnia 2002 r. w sprawie przypadków, w których wyjątkowo jest dopuszczalne zatrudnianie młodocianych, którzy nie ukończyli gimnazjum, osób niemających 16 lat, które ukończyły gimnazjum, oraz osób niemających 16 lat, które nie ukończyły gimnazjum.

4.      Statut Zespołu Szkół nr 3, im. M. Kopernika w Wieluniu.

5.      Statut Branżowej Szkoły I Stopnia z klasami Zasadniczej Szkoły Zawodowej.

6.      Zarządzenie Nr 41/2019 Łódzkiego Kuratora Oświaty z dnia 31 stycznia 2019 r. w sprawie ustalenia terminów przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego, postępowania uzupełniającego, a także składania dokumentów przez absolwentów szkół podstawowych i absolwentów dotychczasowych gimnazjów do klas I publicznych szkół ponadpodstawowyh (liceów ogólnokształcących, techników, branżowych szkół I stopnia) na semestr I klas I szkół policealnych oraz dla szkół dla dorosłych   na rok szkolny 2019/20, w województwie łódzkim.

7.      Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r. poz. 59).

8.      Ustawa z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2016 r. poz. 1943, ze zm.)

 

Rozdział I

Postanowienia ogólne

 

§ 1.

 

1.      Regulamin, zwany dalej „Regulaminem”, określa tryb działania Komisji Rekrutacyjnej oraz zakres uprawnień i obowiązków członków komisji w postępowaniu rekrutacyjnym do Zespołu Szkół nr 3, im. Mikołaja Kopernika w Wieluniu.

2.      Postanowienia Regulaminu obowiązują członków Komisji Rekrutacyjnej, powołanej zarządzeniem dyrektora.

3.      Informacje o dokumentach wymaganych przy wnioskowaniu o przyjęcie do szkoły, dostępne są na stronie internetowej szkoły: www.kopernik.wielun.pl lub w sekretariacie szkoły.

4.      Komisja rekrutacyjna prowadzi rekrutację na wolne miejsca w szkole.

5.   Zasady postępowania rekrutacyjnego oraz tryb pracy komisji, określony w regulaminie dotyczą także postępowania uzupełniającego tj. postępowania po przeprowadzonym postępowaniu rekrutacyjnym w przypadku, gdy placówka dysponuje wolnymi miejscami.

6.      Komisja rekrutacyjna nie prowadzi postępowania w przypadku przyjęć do szkoły w trakcie roku szkolnego.

 

§ 2.

 

1.      Członków Komisji Rekrutacyjnej powołuje zarządzeniem Dyrektor szkoły.

2.      Dyrektor szkoły wyznacza przewodniczącego komisji.

3.      W skład komisji wchodzą:

1) Ilona Ratajczyk-Piwnicka - przewodniczący

2) Justyna Drobnikowska

3) Ewa Wachowaki

4) Szymon Lach

 

 

 

 

4.      Członkowie komisji są zobowiązani do podpisania oświadczenia o ochronie danych osobowych kandydatów i rodziców/opiekunów kandydatów udostępnianych w procesie rekrutacji (Załącznik nr 1).

 

Rozdział II

Tryb odbywania posiedzeń

 

§ 1.

 

1.      Posiedzenia Komisji Rekrutacyjnej odbywają się w terminie rekrutacji, podawanym w każdym roku szkolnym do publicznej wiadomości.

2.      Przewodniczący komisji jest uprawniony do zwoływania posiedzeń w trybie nadzwyczajnym.

3.      Posiedzenie Komisji Rekrutacyjnej zwołuje, prowadzi i nadzoruje Przewodniczący Komisji.

4.      Udział w posiedzeniach komisji jest obowiązkowy dla wszystkich jej członków.

5.      Komisja Rekrutacyjna rozstrzyga o przyjęciu lub odmowie przyjęcia do szkoły, przy udziale co najmniej 2/3 składu komisji.

6.      Członkowie komisji mają prawo do wglądu do wszystkich dokumentów związanych   z pracą  komisji tj. do złożonych wniosków rekrutacyjnych wraz z załącznikami.

7.      Posiedzenia komisji są protokołowane. Protokół z posiedzenia zawiera: datę, skład osobowy, ustalenia komisji. Protokół podpisywany jest przez przewodniczącego i członków.

8.      Obsługę administracyjno-biurową komisji prowadzi sekretariat szkoły.

 

 

Rozdział III

Zadania i uprawnienia Komisji Rekrutacyjnej

 

§ 1.

 

1.      Do zadań Komisji Rekrutacyjnej należy w szczególności:

 

1)      dokonanie merytorycznej oceny wniosków rekrutacyjnych wraz z załącznikami;

 

Wykaz wymaganych dokumentów:

I.                    Technikum

-        podanie o przyjęcie do szkoły,

-        świadectwo ukończenia szkoły podstawowej,

-        zaświadczenie o wyniku egzaminu ośmioklasisty,

-        karta zdrowia i karta szczepień,

-        zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia kształcenia w  określonym zawodzie
(uczniowie przyjęci do klas pierwszych pobierają skierowanie na badania w sekretariacie szkoły),

-        dwie fotografie (podpisane na odwrocie),

-        inne dokumenty posiadane przez kandydata, dotyczące procesu kształcenia.

 

 

II.                 Branżowa szkoła I stopnia

-        podanie o przyjęcie do szkoły,

-        świadectwo ukończenia szkoły podstawowej,

-        zaświadczenie o wyniku egzaminu ośmioklasisty,

-        karta zdrowia i karta szczepień,

-      zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia kształcenia w  określonym zawodzie (uczniowie przyjęci do klas pierwszych pobierają skierowanie na badania w sekretariacie szkoły),

-        pozytywna opinia poradni psychologiczno-pedagogicznej (w przypadku uczniów niemających 16 lat z dniem 1 września 2019 r. ),

-        dwie fotografie (podpisane na odwrocie),

-        inne dokumenty posiadane przez kandydata, dotyczące procesu kształcenia,

-        zawiadomienie o zawarciu umowy wstępnej z pracodawcą (druk do pobrania w sekretariacie szkoły).

 

 

2)      ustalenie wyników postępowania rekrutacyjnego;

3)   podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych do dalszego postępowania rekrutacyjnego, zgodnie z wymogami art. 20zc ust. 1, wywieszonej w widocznym miejscu w siedzibie placówki, zawierającej imiona i nazwiska kandydatów.

4)      podanie do publicznej wiadomości listy przyjętych i nieprzyjętych do szkoły, zgodnie z wymogami art. 20zc ust.4;

5)      w przypadku mniejszej liczby kandydatów na liście przyjętych podaje się liczbę wolnych miejsc;

6)      sporządzenie protokołu postępowania rekrutacyjnego;

7)      w przypadku wolnych miejsc w placówce, przeprowadzenie w terminie do końca sierpnia poprzedzającego rok szkolny, uzupełniającego postępowania rekrutacyjnego według tych samych zasad.

2.      Członkowie komisji rzetelnie i obiektywnie wykonują powierzone im czynności, kierując się wyłącznie przepisami prawa.

3.      Do obowiązków członków komisji należy w szczególności:

1) uczestniczenie we wszystkich posiedzeniach komisji;

2) czynny udział w pracach komisji,

3) wykonywanie poleceń Przewodniczącego,

4) zapoznanie się z przepisami regulującymi rekrutację do placówki,

5) ochrona danych osobowych kandydatów i rodziców/opiekunów kandydatów.

 

 

§ 2.

 

1. Do obowiązków Przewodniczącego Komisji Rekrutacyjnej należy w szczególności:

1)      zapoznanie członków komisji z regulacjami prawnymi naboru do szkoły;

2)      opracowanie harmonogramu posiedzeń komisji oraz porządku zebrań;

3)      zawiadomienie członków komisji o terminie i miejscu zebrań komisji;

4)      dostarczenie na posiedzenie komisji dokumentacji kandydatów do szkoły, w oparciu o które komisja przeprowadzi postępowanie rekrutacyjne;

5)      przewodniczenie zebraniu komisji;

6)      zapewnienie obsługi administracyjnej – dostęp do dokumentów, przepisów; zaopatrzenie w sprzęt biurowy i papier;

7)      sprawdzenie treści protokołu oraz jego podpisanie;

8)      występowanie do rodziców/opiekunów prawnych lub prezydenta miasta o potwierdzenia składanych oświadczeń, w przypadku wątpliwości co do ich treści;

9)      sporządzenie sprawozdania z przebiegu prac komisji wraz z wnioskami do dalszej pracy.

 

 

  

Rozdział IV

Kryteria rekrutacji

 

§ 1.

 

1.      W technikum i branżowej szkole I stopnia punktowane są następujące przedmioty:

 

PRZEDMIOTY UWZGLĘDNIANE W REKRUTACJI

Typ Szkoły

Profil

Wymagane przedmioty

branżowa szkoła  I stopnia

We wszystkich zawodach

j. polski, matematyka, informatyka, edukacja dla bezpieczeństwa

technikum

Zawód: technik teleinformatyk

j. polski, matematyka, informatyka, edukacja dla bezpieczeństwa

Zawód: technik spedytor

j. polski, matematyka, informatyka, edukacja dla bezpieczeństwa

Zawód: technik handlowiec

j. polski, matematyka, informatyka, edukacja dla bezpieczeństwa

 

2.      Sposób przeliczania na punkty poszczególnych kryteriów określa Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 16 marca 2017 r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego na rok szkolny  2019/2020 do trzyletniego liceum ogólnokształcącego, czteroletniego technikum i branżowej szkoły I stopnia.

3.      W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego, na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego przyjmuje się kandydatów z problemami zdrowotnymi, ograniczającymi możliwości wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia, potwierdzonymi opinią publicznej poradni psychologiczno - pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej.

4.      W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego lub jeżeli po zakończeniu tego etapu szkoła nadal dysponuje wolnymi miejscami, na trzecim etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę łącznie kryteria:

a) wielodzietność rodziny kandydata,

b) niepełnosprawność kandydata,

c) niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata,

d) niepełnosprawność obojga rodziców kandydata,

e) niepełnosprawność rodzeństwa kandydata,

f) samotne wychowywanie kandydata w rodzinie,

g) objęcie kandydata pieczą zastępczą

Podane kryteria mają jednakową wartość. (1pkt.).

 

Rozdział V

Porządek pracy Komisji Rekrutacyjnej

 

§ 1.

1.  Komisja Rekrutacyjnej pracuje według następującego porządku:

 

             Szkoły  ponadpodstawowe

1)      Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków i dokumentów oraz wystąpienie przez przewodniczącego komisji rekrutacyjnej o dokumenty potwierdzające spełnianie przez kandydatów warunków i kryteriów branych pod uwagę w procesie naboru - w postępowaniu rekrutacyjnym do dnia 28 czerwca 2019 r. oraz w postępowaniu uzupełniającym do dnia 5 sierpnia 2019 r.

2)      Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych - w postępowaniu rekrutacyjnym w dniu 16 lipca 2019 r.  do godz. 12:00 oraz w postępowaniu uzupełniającym w dniu 21 sierpnia 2019 r. do godz. 12:00.

3)      Wydanie przez szkołę prowadzącą kształcenie zawodowe skierowania na badanie lekarskie kandydatowi z listy kandydatów zakwalifikowanych, który dokonał wyboru kształcenia w danym zawodzie w jednej szkole, w przypadku złożenia przez kandydata oświadczenia o wyborze tej szkoły - w postępowaniu rekrutacyjnym  do dnia 16 lipca 2019 r. do godz. 12.00 oraz w postępowaniu uzupełniającym w dniu 23 sierpnia 2019 r. do godz. 15:00.

4)      Potwierdzenie przez rodzica kandydata albo kandydata pełnoletniego woli przyjęcia do szkoły ponadpodstawowej w postaci przedłożenia oryginału świadectwa ukończenia gimnazjum i oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu gimnazjalnego, a w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe także zaświadczenia zawierającego orzeczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu - w postępowaniu rekrutacyjnym od dnia 16 lipca 2018 r. godz. 12:00 do dnia 24 lipca 2018 r. godz. 12:00 oraz w postępowaniu uzupełniającym od dnia 21 sierpnia 2019 r. godz. 12:00 do dnia 29 sierpnia 2019 r. godz. 15:00.

5)      Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych - w postępowaniu rekrutacyjnym w dniu 25 lipca 2018 r. do godz. 12:00 oraz w postępowaniu uzupełniającym w dniu 30 sierpnia 2019 r. do godz. 12:00.

 

2.    Po przeprowadzonym postępowaniu rekrutacyjnym Komisja Rekrutacyjna sporządza protokół.

3. Po zakończonym postępowaniu rekrutacyjnym komisja sporządza sprawozdanie z prac i przedstawia je dyrektorowi szkoły. Sprawozdanie powinno zawierać prócz danych statystycznych opis działań oraz wnioski do organizacji pracy komisji w kolejnym roku szkolnym.

 

Rozdział VI

Przepisy przejściowe i postanowienia końcowe

 

§ 1.

 

1.      Zmiany do Regulaminu wprowadzane są na zasadach obowiązujących przy jego wprowadzeniu.

2.      Regulamin obowiązują z dniem wydania zarządzenia dyrektora o jego wprowadzeniu.

 

 

Załącznik nr  1

 

 

 

 

Zobowiązanie do poufności i bezstronności

 

„Ja, niżej podpisany/podpisana, niniejszym deklaruję, że zgadzam się brać udział w pracach Komisji Rekrutacyjnej w Zespole Szkół nr 3, im. M. Kopernika w Wieluniu.

 

Poprzez złożenie niniejszego zobowiązania potwierdzam, że zapoznałem/zapoznałam się z dostępnymi do dziś informacjami dotyczącymi oceny i wyboru wniosków.

 

Deklaruję, że będę bezstronnie i uczciwie wykonywać swoje obowiązki. Zobowiązuję się utrzymywać w tajemnicy i poufności wszelkie informacje i dokumenty, które zostały mi ujawnione, przygotowane przez komisję w trakcie postępowania rekrutacyjnego.

 

Imię i nazwisko

Data

Podpis

Ilona Ratajczyk-Piwnicka

 

 

Justyna Drobnikowska

 

 

Ewa Wachowski

 

 

Szymon Lach

 

 









*************

Sekretariat szkoły czynny jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00 do 15.00.