Wycieczka do Warszawy

W dniach 20 – 21 października uczniowie technikum wraz z opiekunami p. Marią Mikodą i p. Anitą Kędzia uczestniczyli w wycieczce edukacyjnej do Warszawy.
Pierwszym etapem wycieczki było zwiedzanie niezwykłego muzeum „Polin” przedstawiającego tysiąc lat historii opowiedziane w symbolicznym miejscu w centrum Warszawy. Miejsce to było terenem przedwojennej dzielnicy zamieszkałej głównie przez Żydów, a w czasie wojny przekształconej przez Niemców w getto. Muzeum przywraca pamięć o ich bogatej kulturze i dziedzictwie.

Następnie uczniowie wraz z opiekunami odwiedzili Stadion Narodowy, następnie metrem dotarli do   Centrum Nauki Kopernik. Jest to największe centrum nauki w Polsce oraz jedno z największych w tej części Europy. Na terenie centrum znajdują się również: multimedialne planetarium, Park Odkrywców otaczający CNK, a w nim urządzenia do przeprowadzania eksperymentów pod gołym niebem, zewnętrzna galeria sztuki, amfiteatr oraz platforma widokowa.

Jesień w Warszawie cudowna: parki i ulice mienią się barwami spadających liści: starego złota, miedzi, czerwieni, pomarańczy i purpury. Naszą przygodę rozpoczęliśmy od długiego spaceru z przewodnikiem po Łazinkach Królewskich. Następnie udaliśmy się na Plac Zamkowy, gdzie zobaczyliśmy Kolumnę Zygmunta III Wazy – najstarszy pomnik Warszawy. Oprócz tego podziwialiśmy trasę W-Z, Zamek Królewski, Katedrę św. Jana z przełomu XIII/XIV w., a także rynek Starego Miasta.

Zobaczyliśmy też zmianę warty przy Grobie Nieznanego Żołnierza – to słynny grób-pomnik stojący na placu marszałka Józefa Piłsudskiego. Ideą powstania Grobu Nieznanego Żołnierza było uczczenie pamięci poległych w walce o niepodległość Polski. Następnie długim spacerem udaliśmy się do Pałacu Kultury i Nauk.. Ostatnią atrakcją było odwiedzenia Złotych Tarasów – galeria handlowa przy dworcu Warszawa Centralna. Łącznie pokonaliśmy dystans 12 km piechotą. Zmęczeni, ale szczęśliwi, napełnieni pozytywnymi emocjami wróciliśmy do Wielunia przed 21.00.
Dziękujemy za udany wyjazd!